ویژگی‌های بهترین نرم افزارهای حسابداری فروشگاهی + قیمت 1403

آنچه در این مطلب میخوانیم:

مدیریت بهتر فرایندهای هزینه‌ای در یک فروشگاه در گرو انتخاب و استفاده از بهترین نرم افزارهای حسابداری فروشگاهی است. آگاهی از جریان‌های نقدی و حساب سود و زیان، در تصمیمات آینده فروشگاه نقش بسزایی دارد.

این مقاله از هانا سیستم به بررسی نرم افزارهای حسابداری فروشگاهی و ویژگی‌های آن می‌پردازد. در جایگاه صاحب یک فروشگاه، خواندن این مقاله می‌تواند به شما در مدیریت بهینه فرایندهای مالی و حل مشکلات هزینه‌ای کمک کند.

چرا باید از یک نرم افزار حسابداری در فروشگاه استفاده کرد؟

در هر کسب‌وکاری به ویژه فروشگاهی، بهینه کردن فرایندهای مالی و عملیاتی نقش اساسی در روند انجام کارها و درنهایت دستیابی به موفقیت، خواهند داشت. باتوجه‌به ظهور فناوری‌های جدید، نقش عملیات سنتی رفته‌رفته کم رنگ شده و جای خود را به برنامه‌های کامپیوتری داده‌اند.

 مدیریت امور فروشگاهی به ویژه در حوزه مالی، صاحبان فروشگاه‌ها را با چالش‌های زیادی روبرو می‌کنند. با بزرگ‌تر شدن فروشگاه‌ها، امکان ردیابی موجودی‌ها، کالاهای فروش رفته، انبارداری، صدور فاکتور و گزارش‌ها، اجناس مورد نیاز و غیره برای نیروهای انسانی دشوار می‌شود؛ به ویژه زمانی که کمبود وقت و هزینه مطرح باشد.

به همین خاطر اکثر افراد قانع شده‌اند که باید از نرم افزار حسابداری برای فروشگاه‌ها استفاده کنند. البته این موضوع ناشی از تأثیرات مثبت و مزایایی است که این برنامه‌ها ایجاد کرده‌اند. مزایایی ازجمله:

  • کاهش خطای محاسباتی توسط نیروهای انسانی
  • صرفه‌جویی در وقت و هزینه
  • امکان اتصال و یکپارچه‌سازی فرایندهای مالی با سایر سیستم‌های مدیریتی در فروشگاه
  • دسترسی سریع و به موقع به اطلاعات مورد نیاز در هر زمان و مکان
  • تسهیل تصمیم‌های مالی استراتژیک برای آینده کسب‌وکار
  • امکان دریافت انواع گزارش‌های مورد نیاز
  • اطلاع از روند و چگونگی فعالیت‌های اصلی حسابداری

این موارد به خوبی می‌توانند هر فردی را برای اجرای یک نرم افزار حسابداری فروشگاهی وسوسه کنند. با ساماندهی امور حسابداری، درنهایت شاهد رشد کسب‌وکار و دستیابی به هدف نهایی؛ یعنی سودآوری خواهید بود. به همین خاطر استفاده از امکانات نرم افزار حسابداری فروشگاهی به عنوان یک سرمایه‌گذاری مثبت در کسب‌وکارتان محسوب می‌شود.

 

” آشنایی با نرم افزار حسابداری هانا “

نرم افزار حسابداری روشگاهی

نرم افزار حسابداری تولیدی

 

بهترین نرم افزارهای حسابداری فروشگاهی چه ویژگی‌هایی دارند؟

همان طور که اشاره شد؛ اداره امور مربوط به هزینه‌ها، استفاده از نرم افزارهای حسابداری را واجب ساخته است. از همین رو، رقابت بین نرم افزارهای فروشگاهی موجود در بازار بسیار داغ شده است. بدیهی است که وجود گزینه‌های زیاد، هر فردی را با سردرگمی مواجه می‌کند. مخصوصاً زمانی که باید هزینه هنگفتی بابت تهیه و اجرای آن پرداخته شود.

به منظور آشنایی بهتر و کمک به تصمیم‌گیری در انتخاب بهترین نرم افزار فروشگاهی، موارد زیر باید معیار بررسی این تصمیم قرار گیرند.

کنترل مدیریت موجودی کالا

موجودی یکی از ارکان اصلی و تأثیرگذار در مدیریت امور هزینه‌ای هر کسب‌وکاری است. ذخیره بیش از اندازه، هزینه‌های انبارداری را افزایش می‌دهد و به اصطلاح موجب خوابیدن سرمایه می‌شود. درنتیجه نقدینگی با مشکل مواجه می‌شود. در مقابل کمبود موجودی نیز مشکلاتی در خصوص تأمین کالاها و فروش به وجود می‌آورد.

یکی از برجسته‌ترین ویژگی‌هایی که بهترین نرم افزارهای حسابداری فروشگاهی باید داشته باشد، مدیریت و موجودی است. در این صورت، فرایندهای سفارش به صورت کنترل شده‌ و در بهینه‌ترین حالت ممکن انجام می‌شود. درنتیجه هزینه‌ها به صورت نظارت شده‌ای مدیریت خواهند شد.

مدیریت مشتری

جمع‌آوری و ذخیره داده‌های مشتریان، امکان استفاده از آن‌ها به منظور ایجاد پایگاه‌های مختلف مشتریان را فراهم می‌آورد. با این کار می‌توانید بخش‌بندی مشتریان را به نحو مؤثرتری انجام دهید تا بر این اساس از روند رفتار مشتریان وفادار فروشگاه مطلع باشید. علاوه بر آن با بررسی این اطلاعات، متوجه می‌شوید که مشتریان چه کالاهایی را ترجیح می‌دهند و بر این اساس استراتژی‌های فروش خود را تغییر می‌دهید.

حفظ و نگهداری داده‌ها

به دلیل ذخیره اطلاعات شخصی مشتریان، کارکنان و داده‌های حساس خرید و فروش؛ نرم افزارهای مالی فروشگاهی باید قابلیت حفظ و نگهداری داده‌ها را در سطح امنیتی بالایی داشته باشند. به این دلیل که در دنیای فناوری امروز، سرقت و سوءاستفاده از داده‌ها به راحتی انجام می‌شود.

 

” آشنایی با نرم افزار حسابداری هانا “

نرم افزار حسابداری کارخانه شن وماسه

نرم افزار حسابداری رستوران و اغذیه فروشی

 

صدور انواع فاکتور و پیش فاکتور

نرم افزارهای فروشگاهی باید قابلیت صدور و ثبت انواع فاکتورهای خرید و فروش را طبق استانداردهای حسابداری و محاسبات جریانات مالی داشته باشند.

رابط کاربری ساده

محیط کاربری ساده، یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های نرم افزارهای فروشگاهی است که می‌تواند نظر بسیاری از کاربران را به خود جلب کند. محیط نرم افزار باید به گونه‌ای باشد که کاربران بی‌تجربه بتوانند در زمان کوتاهی استفاده از آن را یاد بگیرند.

ارائه گزارش‌های مختلف

با به‌کارگیری نرم افزارهای فروشگاهی، می‌توانید گزارش‌های کاملی در خصوص تجزیه و تحلیل روندهای فروش، موجودی‌ کالاها، ترجیحات و رفتار خرید مشتریان، تشخیص کالاهای پرطرف‌دار و هر آن چه که فکر می‌کنید برای مدیریت فروشگاه لازم است؛ تهیه کنید.

علاوه بر اینکه این گزارش‌ها باید به طور کامل ارائه شوند، سرعت و دقت در آماده‌سازی آن‌ها نیز معیار مهمی برای مناسب‌ بودن نرم افزارهای انتخابی است. به همین دلیل زیرساخت، قدرت محاسباتی و پردازش داده‌ها باید قوی ظاهر شوند.

قابلیت مدیریت هم‌زمان انبارها

تصور کنید یک فروشگاه چندمنظوره با چندین انبار بزرگ هستید. مدیریت هم‌زمان این انبارها به صورت یکپارچه، بهترین نرم افزارهای حسابداری فروشگاهی را از میان سایر رقیبان مشخص می‌کند. این در حالی است که انجام فرایندهای انبوه نباید اختلالی در دقت و صحت اطلاعات ایجاد کند. همچنین مهم است که بدون افت سرعت، پشتیبانی و پردازش درخواست‌ها از چندین منبع انجام شود.

مدیریت جریان‌های مالی

آگاهی کامل از وجوه دریافتی و پرداختی و شفافیت تمام جریان‌های نقدی به بهینه‌سازی فرایندهای حسابداری و تصمیم‌گیری‌ها کمک بزرگی می‌کنند. این ویژگی باعث می‌شود که افراد از تمام درآمدها و هزینه‌ها مطلع باشند و امکان سوءاستفاده‌های مالی را کاهش می‌دهد.

پیروی از قوانین مالی و اتصال به سایر سیستم‌ها

نرم افزارهای حسابداری که در فروشگاه استفاده می‌شوند باید بر اساس قوانین حسابداری، مالیات بر ارزش افزوده را به صورت قانونی و خودکار در محاسبات فاکتورها اعمال کند. بهترین نرم افزارهای حسابداری فروشگاهی با اتصال به سایر سیستم‌های مالیاتی، امکان ارسال صورت‌حساب‌ها به این سامانه‌ها را فراهم می‌آورد.

 

” مقالات پیشنهادی “

نرم افزار حسابداری پرکاربرد

چالش ‌های استفاده از نرم افزار حسابداری

 

 

معرفی بهترین نرم افزارهای حسابداری فروشگاهی

تنوع و تعدد نرم افزارهای حسابداری فروشگاهی باعث شده است که انتخاب برای بسیاری از کسب‌وکارها دشوار شود. هر کدام از آن‌ها با ارائه مجموعه‌ای به خصوص از امکانات و قابلیت‌های متفاوت، توانسته‌اند نظر کسب‌وکارهای زیادی را به خود جلب کنند. در ادامه از چندین نرم افزار حسابداری که در فروشگاه‌ها به طور عمده به کار می‌روند، نام‌برده‌شده است.

  • نرم افزار حسابداری فروشگاهی هلو
  • نرم افزار حسابداری محک
  • نرم افزار فروشگاهی دشت
  • نرم افزار فروشگاهی پارسیان
  • نرم افزار حسابداری کسبه
  • نرم افزار چرتکه

هر یک از این برنامه‌های حسابداری خصوصیات مختص به خود را ارائه می‌کنند که قیمت نرم افزارهای حسابداری نیز با توجه به توانایی پشتیبانی از قابلیت‌های گوناگون، در بازه‌ مختلف قرار می‌گیرد. اگر به دنبال بهترین نرم افزار حسابداری فروشگاهی رایگان می‌گردید؛ باید توجه کنید که ممکن است از برخی از قابلیت‌های مهم در ازای رایگان بودن، پشتیبانی نشود.

از همین رو بهتر است انتخاب یک برنامه حسابداری فروشگاهی کامل و یکپارچه را به عنوان یک سرمایه گذاری در نظر بگیرید و هزینه تهیه و اجرای آن را متقبل شوید.

نرم افزار حسابداری فروشگاهی یکپارچه هانا سیستم

 هانا سیستم یکی از بهترین نرم افزارهای حسابداری فروشگاهی است که با ارائه امکانات کامل و یکپارچه، تمام نیازهای مالی و حسابداری فروشگاه شما را برطرف می‌کند. برای اطمینان از انتخاب و تهیه این نرم افزار نیز امکان استفاده از نسخه دموی آن فراهم شده است. درنهایت نیز می‌توانید به منظور استفاده از تمام امکانات این نرم افزار، برای تهیه و خرید آن اقدام کنید.

کلام آخر

اشراف کامل بر جریان‌های نقدی یک فروشگاه، کلید موفقیت در تصمیم‌گیری‌ها و مدیریت هزینه‌ها می‌شود. این امکان را نرم افزارهای فروشگاهی ایجاد می‌کنند که امروزه تعداد زیادی از آن‌ها با قابلیت‌های متنوعی در بازار وجود دارند. در این مقاله ویژگی‌هایی که بهترین نرم افزارهای حسابداری فروشگاهی را مشخص می‌کنند، بیان شد تا انتخاب و اجرای آن در فروشگاهتان راحت‌تر انجام شود.

سؤالات متداول

  1. ویژگی‌های اصلی بهترین نرم افزارهای حسابداری فروشگاهی چه مواردی هستند؟

مدیریت موجودی و انبارها، مدیریت مشتری، حفظ و نگهداری داده‌ها، مدیریت جریان‌های مالی، رابط کاربری ساده، ارائه گزارش‌های مختلف، پیروی از قوانین مالی و اتصال به سایر سیستم‌ها و صدور انواع فاکتور و پیش فاکتور

  1. چرا فروشگاه‌ها باید از نرم افزارهای مالی استفاده کنند؟

برای بهینه کردن فرایندهای مالی و عملیاتی و مدیریت بهتر مسائل مربوط به موجودی کالا، خرید و فروش و غیره و همچنین صرفه‌جویی در زمان و هزینه

  1. چرا نرم افزارهای مالی فروشگاهی باید قابلیت حفظ و امنیت داده‌ها را داشته باشند؟

به دلیل ذخیره اطلاعات شخصی مشتریان، کارکنان و داده‌های حساس خرید و فروش و همچنین امکان سرقت و سوءاستفاده از آن‌ها

"این مطلب با تائید کارشناسان هانا سیستم منتشر شده است"

به دلیل اهمیت و حساسیت در ارائه اطلاعات حسابداری، تمامی مطالب هانا سیستم توسط تیم تولید محتوا با تایید نهایی کارشناسان ارشد منتشر می‌شود. هانا سیستم خود را مسئول ارائه اطلاعات جامع، دقیق و درست در حوزه حسابداری می‌داند و در این مسیر از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *